poniedziałek, 4 grudnia 2017

04/12/17 luksus - czym jest dla nas dzisiaj?


Już kiedyś poruszałam ten temat na blogu. Na pytanie ,,czym jest dla nas luksus" nie wskazywaliście posiadania nowego ubrania od projektanta lub drogiej torebki, czy też biżuterii. Luksusem nazywaliście poczucie własnej wartości, wakacje w egzotycznym miejscu, dobre jedzenie, designerskie wnętrza, a moda zwykle schodziła na drugi plan. Tendencję potwierdza nawet Polish Luxury Market 2017, słusznie zauważając, że współczesna definicja luksusu związana jest z doświadczaniem, nie posiadaniem. To chęć cieszenia się własnym życiem, smakowanie go na nowo i przeżywanie niezapomnianych chwil. 

Potwierdzenie tych słów można znaleźć również w raporcie Havas LuxHub, którego wyniki przedstawiają, że aż 60% zamożnych ankietowanych wolałoby przeznaczyć swoje pieniądze na wakacje w ciekawym miejscu, niż nowy luksusowy przedmiot. 
Również specjaliści rynku modowego są zgodni, że współczesny konsument nastawiony jest przede wszystkim na doświadczanie. Prawdziwy rozkwit przeżywają hotele, które prześcigają się w pomysłach na to jak zadowolić swoich gości. Wśród instagramowych it girls coraz częściej możemy zobaczyć zdjęcia lub relacje insta stories z kolejnego wyjazdu niż prezentację nowo kupionej sukienki od projektanta. 

Zastanawiające jest jak przedefiniowanie luksusu wpłynie na współczesną branżę modową i domy mody, których prestiż zbudowany jest na posiadaniu przez konsumenta ich drogich produktów. Osoby zajmujące się prognozowaniem trendów marketingowych w przemyśle modowym największą przyszłość widzą w stronach internetowych, które bardzo szybko zastępują tradycyjne witryny sklepowe. Dotychczasowe sklepy zarezerwowane tylko i wyłącznie dla elit muszą więc pamiętać również o tym, by oferowany przez nich produkt nie tylko spełniał estetyczne funkcje, ale i wyższe wartości. Klient szuka czegoś więcej i staje się coraz bardziej krytyczny, dlatego coraz więcej brandów decyduje się na storytelling. Ma być ciekawy, oryginalny i na tyle angażujący, żeby konsument został z marką na dłużej. 

Luksus zmienia swoją definicję i jest teraz bardziej związany z byciem, niż z posiadaniem. Jest demokratyczny, dostępny zarówno przez kanały offline jak i online. 
Anna Szubrycht - Chic Being

Luksus nadal wymaga bezpośredniego kontaktu z wymagającym konsumentem, dlatego marki będą inwestować w swoje własne salony sprzedaży, nie pomijając jednak kanału online
Thomas Drevet - Christian z Dior Dubai

Na dzisiejszych zdjęciach widzicie mój mały luksus - widok morze w angielskim miasteczu Weston. 

pics. Michał

coat - Reserved
shoes - Zara
dress - second hand
sweater - Zara


Podziel się tym wpisem!

10 komentarzy

  1. Bardzo ciekawy post, śliczna sesja.
    Może wzajemna obserwacja >?
    Klaudiaonelive Blog<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post :)
    ślicznie wyglądasz i te piękne zdjęcia - obłęd :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/12/otwarcie-perfumerii-iperfumy-by-notino.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne zdjęcia, plener wymarzony! A stylizacja również bardzo fajna!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na zdjęcia nad morzem o tej porze roku <3
    www.konstylencja.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne zdjęcia kochana. Dla mnie każda wyprawa czy podróż to właśnie luksus i uwielbiam to! Adriana Style

    OdpowiedzUsuń
  6. Być czy mieć ? Coraz częściej zadawane pytanie...
    Udana sesja :)


    PurpurowyKsiezyc

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis i zdjęcia! Zgadzam się w zupełności ze stwierdzeniem, że luksus jest teraz bardziej związany z byciem, niż z posiadaniem :)

    MERI WILD BLOG

    OdpowiedzUsuń